Friday, May 16, 2008

Mood Imtihan...

Seminggu terakhir ni terasa mahu memerah sahaja di rumah. Selama tidak ada urusan di luar, saya lebih suka mengelakkan diri daripada merayau tak tentu hala. Bimbang hati dan fikiran turut ikut tak menentu.

Dalam fatrah imtihan ni, saya cuba hadkan aktiviti yang dirasakan kurang keutamaannya. Rasa canggung dan kekok juga, ditambah lagi rasa sunyi yang berkunjung saban waktu tanpa jemu. Inilah ujian dan cabaran yang terpaksa saya lalui saat ini. Namun, bak kata Ustaz Hairul Nizam, ujian adalah peluang buat kita. Jadi saya cuba isi kesunyian ini dengan muhasabah diri dan membaca al-Quran di samping memberi tumpuan kepada imtihan yang bakal diduduki.

Jadi di kesempatan ini, saya hulurkan kemaafan dan ucapan terima kasih kepada yang sudi berkunjung ke blog budak hingusan ni. Terima kasih atas sokongan kawan-kawan terutama dari Kelab GB.

Buat yang memberi komentar, yang menggelarkan dirinya penyokong sekularisme atau mungkin tak salah saya namakan pejuang sekularisme, terima kasih atas buah fikiran yang anda lontarkan. Mungkin pahit manis buah fikiran itu menjana otak saya meneroka setiap sudut untuk menghasilkan jawapan yang terbaik bagi persoalan yang bermain di benak. Sebenarnya saya belum pernah lagi melebelkan diri ini sebagai pejuang Islam. Namun title yang diberikan oleh pejuang sekularisme itu saya sambut baik sebagai doa darinya.

Dan untuk kalian juga ingatan saya dalam doa ini. Mudah-mudahan Allah memperkenankan kita sebagai hamba yang diberikan hidayah, inayah dan maghfirah.

Yang baik itu dari Allah, yang kurang itu datang dari kelemahan diri ini. Mohon didoakan kejayaan dalam segenap lapangan hidup. Terima kasih semua :)

1 ulasan:

on la on said...

نجحك الله